Bestuur
Naast de dagelijkse leiding van SNPS heeft het bestuur een aantal specifieke taken, zoals:
- het up-to-date houden van de statuten en reglementen
- het vaststellen van het taakgebied van SNPS en van de niet-uitvoerende en de uitvoerende bestuurders
- het vaststellen van het uitbestedings- en communicatiebeleid
- het vaststellen van de jaarstukken en de Actuariële en Bedrijfstechnische Nota (ABTN)
- periodiek overleg met DNB en AFM
Bevoegdheden
De bevoegdheid van het bestuur om zijn taken uit te voeren is gebaseerd op de wet (het Burgerlijk Wetboek en de Pensioenwet) en op de statuten en de reglementen van SNPS. Alle bevoegdheden van het bestuur die niet zijn opgedragen aan de uitvoerende bestuurders of de onafhankelijk voorzitter komen toe aan het bestuur als geheel.
Verantwoordelijkheden
Het bestuur zorgt ervoor dat alle relevante wettelijke bepalingen, regels en overeenkomsten worden nageleefd. Verder moet het bestuur ervoor zorgen dat de bepalingen van de statuten en reglementen worden nageleefd en dat het beleid ook wordt uitgevoerd zoals dat in de ABTN is vastgelegd.
Samenstelling bestuur
Toezichthoudende bestuursleden
Onafhankelijk voorzitter | Namens werkgevers | Namens werknemers |
Martin ten Brink | Bjorn de Mönnink | Niek Kroeze |
Madeleine den Ouden | Liset Keursten |
Uitvoerende bestuursleden
Kenan Yildirim |
Martin van 't Zet |
Eveline Smeets |